Hravé kartičky pro nácvik násobilky

  • je to celkem 94 „vizitkových“ kartiček se zaoblenými rohy
  • první 3 kartičky jsou úvodní a obsahují tipy pro práci s touto sadou
  • dalších 66 kartiček obsahuje základní násobilku s příklady na lícní straně v obou variantách např. 8.9 i 9.8 a výsledkem na rubové straně, takže dítě si to hned může samo kontrolovat a vy šetříte čas
  • a pak je tam ještě 25 kartiček rozšířené varianty pro děti, které chtějí umět víc

Kartičky pro nácvik násobilky

  • je to celkem 94 „vizitkových“ kartiček se zaoblenými rohy
  • první 3 kartičky jsou úvodní a obsahují tipy pro práci s touto sadou
  • dalších 66 kartiček obsahuje základní násobilku s příklady na lícní straně v obou variantách např. 8.9 i 9.8 a výsledkem na rubové straně, takže dítě si to hned může samo kontrolovat a vy šetříte čas
  • a pak je tam ještě 25 kartiček rozšířené varianty pro děti, které chtějí umět víc

Kartičky pro nácvik násobilky

  • je to celkem 94 „vizitkových“ kartiček se zaoblenými rohy
  • první 3 kartičky jsou úvodní a obsahují tipy pro práci s touto sadou
  • dalších 66 kartiček obsahuje základní násobilku s příklady na lícní straně v obou variantách např. 8.9 i 9.8 a výsledkem na rubové straně, takže dítě si to hned může samo kontrolovat a vy šetříte čas
  • a pak je tam ještě 25 kartiček rozšířené varianty pro děti, které chtějí umět víc

Tipy, jak s kartičkami pracovat:

1) Kartičky zamícháme (buď všechny dohromady nebo jen vybranou násobilku určitého čísla) a položíme je příklady nahoru. Dítě se podívá na horní kartičku, přečte příklad, řekne výsledek, pak kartičku otočí a samo si zkontroluje, zda odpovědělo dobře. Pokud byla jeho odpověď správná, kartičku si odloží, pokud chybovalo, kartičku vloží zpět do balíčku a tím je znovu připravena k procvičení.

2) Postupujeme stejně jako v předchozím případě, jen kartičky otočíme výsledkem nahoru a dítě říká, jak tento výsledek násobením vznikl. Touto variantou pokládáme výborný základ pozdějšímu dělení.

3) Můžeme procvičovat i ve skupince dětí. Kartičky zamícháme jako v prvním či druhém případě. Děti odpovídají v předem dohodnutém pořadí postupně. První se podívá na horní kartičku v balíčku a řekne výsledek. Pokud je výsledek správný, kartičku si nechá, pokud není výsledek správný, vrací ji do balíčku. Takto se postupně děti střídají. Cílem je získat co nejvíce kartiček.

4) Pokud už dítě zvládá základní násobilku, přikročíme k nácviku rozšířené varianty. Kartičky otočíme výsledkem nahoru a dítě má vyjmenovat všechny násobky, kterými můžeme daný výsledek získat. Toto cvičení je výborné pro nácvik pozdějšího počítání se zlomky - společný jmenovatel.

5) Kartičky s příklady, které dítěti dělají potíže, umístíme na viditelné místo a častěji se k nim vracíme a procvičujeme je. Můžeme kartičky také nosit v kapse a příležitostně s nimi procvičovat i mimo domov.

Budu moc ráda, když vám tato pomůcka pomůže a tím splní účel, pro který jsem ji vytvořila.

Mgr. Jitka Bromová

OBJEDNÁVKA